Amasya'da Ev Yangını: Gençlerin Kahramanlığı Yaşam Kurtardı
Amasya'nın Göynücek ilçesine bağlı Kışlabeyi köyünde gece yarısı meydana gelen olayda, yalnız yaşayan 60 yaşındaki Ayşe K.'nin iki katlı evinde henüz bilinmeyen bir sebeple büyük bir yangın çıktı. İhbar üzerine olay yerine çok sayıda itfaiye, jandarma ve sağlık ekibi sevk edildi. Alevlerin kısa sürede tüm yapıyı sardığı yangında can kaybı ya da yaralanma yaşanmaması teselli kaynağı olurken, konut tamamen kullanılamaz duruma geldi.
Yangının çıktığı sırada evinde uyumakta olan Ayşe K., dumandan ve alevlerden habersizdi. Ancak köydeki duyarlı gençler, alevlerin yükseldiğini fark edince zaman kaybetmeden harekete geçti. Hiç tereddüt etmeden Ayşe K.'nin evine giren gençler, yaşlı kadını uyandırarak büyük bir tehlike atlattı. Kadını güvenli bir alana çıkaran kahraman gençler, ardından olay yerine ulaşan jandarma ekiplerinin güvenlik önlemleri almasına yardımcı oldu. Sağlık ekipleri ise olası bir duruma karşı hazır bekletildi.
Yangın söndürme çalışmaları, rüzgarın da etkisiyle büyüyen alevler nedeniyle oldukça zorlu geçti. İlk müdahaleyi Göynücek Belediyesi'ne ait itfaiye ekipleri yaparken, alevlerin kontrol altına alınamaması üzerine Amasya Belediyesi itfaiye ekiplerinden de takviye istendi. İki farklı belediyenin itfaiye personeli, yaklaşık dört saat süren aralıksız ve yoğun bir mücadele sonucunda yangını tamamen kontrol altına almayı başardı. Yangının nedenine ilişkin olarak yetkililer tarafından kapsamlı bir inceleme başlatıldı.
Bu talihsiz olay, komşuluk ilişkilerinin ve gençlerin duyarlılığının ne denli önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Yangın, bölgede yaşayan vatandaşlar arasında büyük üzüntüye neden olurken, Ayşe K. ve onu kurtaran gençlerin gösterdiği cesaret takdir topladı. Yangının çıkış nedeninin belirlenmesi için başlatılan soruşturmanın sonuçları merakla bekleniyor. Bölgede hasar gören evin durumuyla ilgili de çalışmalar sürüyor.