Arınç'tan Kılıçdaroğlu'na Sert Çıkış: Bana Bir Özür Borcu Var
Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin eski başkanlarından Bülent Arınç, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkanı Özgür Özel ile gerçekleştirdiği temasların ardından siyasi bir açıklama yaparak eski CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nu hedef aldı. Arınç, Kılıçdaroğlu'nun kendisi hakkında sarf ettiği sözlerin haksız olduğunu savunarak, siyasi nezaketsizlik olarak nitelediği bu durum karşısında bir özür beklentisi içinde olduğunu net bir dille ifade etti.
Gazeteci Barış Terkoğlu'na verdiği demeçte iddiaları değerlendiren Arınç, Kılıçdaroğlu'nun kendi şahsına yönelik yorumlarının gerçeği yansıtmadığını ve bu nedenle bir özür borcunun bulunduğunu dile getirdi. Arınç, yaklaşık üç yıl önce Kemal Kılıçdaroğlu'nu yeni çalışma ofisinde bizzat ziyaret ettiğini ve bu ziyarette kendisine iyi dileklerini sunduğunu hatırlatarak, aralarındaki diyalogun siyasi gerilimlerden uzak olduğunu belirtti.
Bülent Arınç, CHP lideri Özgür Özel ile yaptığı görüşmelerin parti içi siyasetle ilişkilendirilmesine yönelik spekülasyonlara da açıklık getirdi. Bu temasların tamamen farklı ve kişisel sebeplerle gerçekleştiğini vurgulayan Arınç, Özgür Özel ile iki ayrı görüşme yaptığını ve bu görüşmelerin hiçbir şekilde CHP'nin iç gündemiyle alakalı olmadığını kaydetti. İlk görüşmenin Manisa'da vefat eden iki belediye başkanına taziye ziyaretinden ibaret olduğunu, ikinci görüşmenin ise Ramazan ayında Manisa'da geleneksel olarak düzenlediği iftar ve mevlit programına Özgür Özel'i davet etmek amacıyla yapıldığını anlattı. Meclis'teki makam odasına yapılan iade-i ziyarette ise sadece Manisa'nın ve Türkiye'nin genel gündeminin konuşulduğunu belirtti.
Arınç, ana muhalefet partisinin iç işlerine müdahil olduğu iddialarını kesin bir dille reddederken, Özgür Özel ile gerçekleştirilen tüm görüşmelerde bu tür konuların kesinlikle gündeme gelmediğini altını çizerek ifade etti. Arınç, görüşmeler sırasında CHP'nin iç meselelerine dair tek bir kelime dahi konuşulmadığını, kendisinin bu konulara hiç girmediğini ve Özgür Özel'in de büyük bir siyasi nezaket göstererek bu konuları hiç açmadığını vurguladı. Hatta bu görüşmede Özgür Özel'e, Kemal Kılıçdaroğlu hakkında son derece olumlu ve yapıcı değerlendirmelerde bulunduğunu da sözlerine ekledi. Son olarak Arınç, Kemal Kılıçdaroğlu'nun kendisine yönelik açıklamalarından büyük bir şaşkınlık duyduğunu ve aracılığıyla bir kez daha ilettiği mesajında, Kılıçdaroğlu'nun kendisi hakkında olumsuz düşünceler beslediği için bir özür borcu olduğunu düşündüğünü belirtti.