Gençlik Şöleni Zehirlenme Paniği: 98 Kişi Hastanelik Oldu
Gündem

Gençlik Şöleni Zehirlenme Paniği: 98 Kişi Hastanelik Oldu

5

Kütahya'nın Meydan Mahallesi'nde bulunan Şule Mete Tetik Ortaokulu'nda düzenlenen bir gençlik şöleni, beklenmedik bir sağlık sorunuyla gölge düştü. Etkinlik sırasında öğrenci ve velilere ikram edilen tavuklu pilav ve ayranın ardından çok sayıda kişi rahatsızlandı.

Programın sona ermesinin ardından, şölene katılan bazı öğrencilerde şiddetli mide bulantısı ve kusma belirtileri baş gösterdi. Kısa sürede yayılan rahatsızlıklar üzerine, etkilenen öğrenciler ve veliler, yakınları tarafından veya acil sağlık ekiplerinin müdahalesiyle Kütahya Şehir Hastanesi'ne taşındı. Hastaneye başvuranlar arasında yapılan ilk belirlemelere göre, 84'ünün öğrenci, 14'ünün ise veli olduğu saptandı.

Sağlık kuruluşlarına başvuran toplam 98 kişinin tıbbi müdahale altına alındığı ve genel sağlık durumlarının iyiye gittiği bildirildi. Yetkililer, yaşanan toplu rahatsızlığın kesin nedenini belirlemek amacıyla kapsamlı bir inceleme başlattıklarını duyurdu. Gıda kaynaklı bir zehirlenme ihtimali üzerinde durulurken, soruşturma kapsamında numuneler alındığı ve analiz sonuçlarının beklenildiği öğrenildi.

Olayla ilgili olarak adli ve idari soruşturmaların devam ettiği belirtildi. Güvenlik güçleri ve ilgili sağlık birimleri, olayın kaynağını tespit etmek ve benzer durumların yaşanmasını önlemek adına titiz bir çalışma yürütüyor. Tavuklu pilav ve ayranın hazırlanma ve dağıtım süreçleri de soruşturmanın önemli bir parçasını oluşturuyor. Toplum sağlığını tehdit edebilecek unsurların önüne geçilmesi hedefleniyor.

Paylaş

İlgili Haberler