Martı TAG Davasında Kritik Gelişme: Yasal Süreç Üst Mahkemeye Taşınıyor
Ekonomi

Martı TAG Davasında Kritik Gelişme: Yasal Süreç Üst Mahkemeye Taşınıyor

3

İstanbul'daki ticari taksi şoförleri ve ilgili meslek odaları tarafından Martı'nın TAG (Taşımacılık Ağı) hizmetine karşı açılan davada önemli bir aşamaya gelindi. İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi, yaptığı değerlendirme sonucunda TAG hizmetinin haksız rekabet oluşturduğuna hükmederek bu hizmetin durdurulması yönünde bir karar aldı. Ancak, mahkeme aynı zamanda uygulamanın tamamen erişime kapatılması yönündeki talebi ise reddetti. Bu kararın henüz kesinleşmediği ve davacı ile davalı tarafların itiraz haklarının devam ettiği öğrenildi.

Yaşanan bu gelişmelerin ardından, TAG'ın kurucusu Oğuz Alper Öktem, konuyla ilgili detaylı bir açıklama yaparak hukuki sürecin devam ettiğini ve alınan kararı temyiz edeceklerini belirtti. Mahkeme salonunda alınan kararın kendilerine tebliğ edilmesinin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Öktem, sürecin tamamlanmadığını ve haklılıklarını daha üst bir mahkemede ispat edeceklerine inandıklarını vurguladı. Öte yandan, taksicilerin uygulamanın derhal kapatılması yönündeki acil tedbir taleplerinin mahkeme tarafından kabul görmemesi dikkat çekti.

Dava dosyası, daha önce iki kez itiraz üzerine İstinaf Mahkemesi tarafından incelenip kararları kaldırıldıktan sonra alt mahkemeye geri dönmüş ve şimdi üçüncü kez İstinaf Mahkemesi'nin yolunu tutacak. TAG uygulamasına ilişkin görülen davanın yedinci duruşması, 24 Haziran tarihinde İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi'nde yapıldı. İstanbul Otomobilciler Esnaf Odası ve çeşitli taksici dernekleri ile kooperatiflerinin yanı sıra Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu'nun da aralarında bulunduğu çok sayıda oda ve birlik tarafından açılan davada, mahkeme heyeti oy çokluğuyla davanın kısmen kabulü, kısmen reddi yönünde bir karar verdi. Bu karar, hem TAG'ın faaliyetlerini etkileyebilecek unsurlar içerirken hem de taksicilerin bazı taleplerini karşılamamış oldu.

Konuyla ilgili bir basın açıklaması yapan TAG Kurucusu Oğuz Alper Öktem, hukuki süreçteki inançlarının tam olduğunu yineleyerek şunları söyledi: “Uygulamamızın derhal kapatılması yönündeki tedbir talepleri reddedilmiş olsa da, davanın genel olarak kısmen kabulüne karar verilmesi, hukuki mücadelemizin devam edeceğinin bir göstergesidir. 2024 yılında verilen benzer bir karar, İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak iptal edilmişti. Bu kararı da aynı şekilde İstinaf Mahkemesi'nin dikkatine sunacağız. Hukukun üstünlüğüne ve yargı mekanizmalarının adil işleyişine olan inancımız tamdır. Bu zorlu süreçte bizlere destek olan ve Türkiye'nin en geniş topluluklarından birini oluşturan TAG ailesinin tüm üyelerine yürekten teşekkür ediyoruz. Gelişmeler hakkında kamuoyunu şeffaf bir şekilde bilgilendirmeyi sürdüreceğiz.”

Paylaş

İlgili Haberler