Metro İnşaatı Mağdurları Adalet Arıyor: Bilirkişi Raporları Değişti, Evler Yıkılıyor
Kocaeli'nin Gebze ilçesinde yaşanan ve 4 kişinin hayatını kaybettiği Arslan Apartmanı faciasının ardından, bölgede yürütülen metro inşaatı çalışmaları yeni mağduriyetlere yol açtı. İddialara göre, metro projesi nedeniyle hasar gören Arslan Apartmanı'nın çevresindeki 24 bina için risk tespiti yapıldı ve bu binalardan bazılarının yıkım süreci başlatıldı. Ancak, bu süreçte yaşananlar, ev sahiplerinin büyük tepkisini çekiyor.
Özellikle 12 yıllık Yıldız Apartmanı sakinleri, kendi binalarının sağlam olduğunu ve yıkım kararının haksız olduğunu savunuyor. Apartman sakinleri, yıkılması kararlaştırılan binalardan biri hakkında Kocaeli İdare Mahkemesi'nde dava açarak, yıkım kararının iptalini ve yürütmenin durdurulmasını talep etti. Davacı sakinler, ilk bilirkişi raporunda binalarının metro inşaatı kaynaklı çöktüğünün belirtildiğini, ancak daha sonra bu raporun 'kendiliğinden yıkıldığı' şeklinde değiştirildiğini öne sürüyor. Bu çelişkili durum, adalet arayışlarını daha da zorlaştırıyor.
Apartman sakinlerinin dile getirdiği önemli bir başka nokta ise, zemin altında sadece 17 metre gibi yakın bir mesafede devam eden metro inşaatı çalışmaları sırasında dinamit patlatıldığı iddiaları. Bu tür tehlikeli yöntemlerin kullanılmasına rağmen, binaların güvenliği konusunda yeterli önlemin alınmadığı belirtiliyor. Tahliye kararlarının ardından evlerinden zorla çıkarılan vatandaşlar, uzun süredir kira yardımı alamadıklarını, bu durumun kendilerini ekonomik olarak büyük sıkıntıya soktuğunu ifade ediyor. Borçlanmak ve eş dost desteğiyle ayakta kalmaya çalıştıklarını belirten sakinler, kiraların yüksekliği nedeniyle banka sicillerinin bozulduğunu ve kredi çekemez hale geldiklerini dile getiriyor.
Yaşanan bu süreçte, faciaya neden olduğu iddia edilen metro hattının yüklenici firması olan Eze İnşaat'a bağlı Met-Gün şirketi ve sahibi Metin Güneş hakkında herhangi bir işlem yapılmaması da dikkat çekiyor. Gebze Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından görevlendirilen bir bilirkişi heyetinin hazırladığı raporda, yüklenici firmanın asli kusurlu olduğu belirtilmesine rağmen, firmaya karşı hukuki bir adım atılmadığı görülüyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın sorumluluğuna devredilen Gebze-Darıca Metro Projesi ile ilgili olarak Bakan Abdulkadir Uraloğlu'nun, tünelde herhangi bir sorun olmadığını savunması, mağduriyet yaşayan vatandaşların tepkisini daha da artırıyor. Vatandaşlar, zararlarının kim tarafından karşılanacağını bilmediklerini ve bir an önce evlerine geri dönmek istediklerini vurguluyor.