Öğretmenlerin Çığlığı Dünyaya Yayıldı: Bakan Tekin'e Uluslararası Destek
Ankara'da Milli Eğitim Bakanlığı önünde uzun süredir devam eden ve özel sektör öğretmenlerinin hak arayışını sürdürdüğü eylem, 14. gününe ulaşırken uluslararası alanda da dikkat çekti. Üç yıldır talepleri karşılanmayan öğretmenler, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in geçtiğimiz günlerde yaptığı, 'Bize özel okul öğretmenlerinden ulaşan bir şikayet olmadı' şeklindeki açıklamasına sert tepki gösterdi. Bu açıklama, öğretmenlerin sesinin sadece Türkiye içinde değil, küresel ölçekte de duyulmasına neden oldu.
Öğretmenlerin haklı mücadelelerine ilk desteklerden biri Brezilya'dan geldi. Brezilya Viçosa Federal Üniversitesi Öğretim Elemanları Derneği (ASPUV) Başkanı Monico Pirozi, öğretmenlerin demokratik haklarının kısıtlanmaya çalışılmasını büyük bir endişeyle takip ettiklerini belirten bir mesaj yayımladı. Bu destek, eylemin uluslararası platformlarda da karşılık bulduğunun önemli bir göstergesi oldu. Ayrıca, Dünya Sendikalar Federasyonu'na (WFTU) bağlı Dünya Öğretmen Sendikaları Federasyonu (FISE) da açlık grevindeki öğretmenlerle tam bir dayanışma içinde olduklarını kamuoyuna duyurdu.
Öğretmenler, 13 gündür sürdürdükleri açlık grevine, NATO zirvesi nedeniyle alınan yasaklar sebebiyle zorunlu bir ara vermek durumunda kaldıklarını açıkladılar. Yaptıkları açıklamada, 'Yollar aşınmayacak, biz bağırmaya devam edeceğiz. Mücadelemize zorunlu olarak ara veriyoruz. Öğretmenlerin hayatı, NATO'dan daha önemlidir. Valiliğin aldığı karara göre açlık grevi yasaklandı. Bu nedenle açlık grevine son veriyoruz. Ancak zirve sonrasında mücadelemize devam edeceğiz' ifadelerine yer verildi. Bu durum, öğretmenlerin taleplerinin ne kadar önemli olduğunu ve bu uğurda her türlü fedakarlığı yapmaya hazır olduklarını bir kez daha ortaya koydu.
Eğitim-İş Sendikası Genel Başkanı Kadem Özbay da Milli Eğitim Bakanlığı önünde yaptığı açıklamada, Türkiye'de eğitim sisteminde ciddi bir çürüme yaşandığını vurguladı. Özbay, bu çürüme nedeniyle karne döneminde Bakan Yusuf Tekin'e karne vermediklerini belirterek, 'Karne, bir eksikliği ya da başarıyı değerlendirmek için verilen bir belgedir' dedi. Özbay, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Okullarda öğretmenlerin ve öğrencilerin can güvenliğinin tehdit altında olduğu, çocukların aç ve susuz kaldığı, eğitimin geleceğe dair umut vermediği, çevreyi saran polislerin dahi çocuklarını okullara gönderirken huzur bulamadığı bir ülkede, bakanın hak ettiği şey karne değil, bu koltuktan bir an önce ayrılmaktır. Bu nedenlerle bizler, 'Tarikatın Bakanı Yusuf Tekin istifa' diyoruz.'