Ümit Özdağ'a Şeyh Said Davasında Cezası Para Cezasına Çevrildi
Gündem

Ümit Özdağ'a Şeyh Said Davasında Cezası Para Cezasına Çevrildi

4

Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ, Erzurum'un Hınıs ilçesinde görülen davada, Şeyh Said'in hatırasına hakaret ettiği gerekçesiyle yargılandı. Mahkeme, Özdağ'ı 87 gün hapis cezasına çarptırdı. Ancak, bu ceza daha sonra 8 bin 700 Türk Lirası tutarındaki adli para cezasına çevrildi. Özdağ, davaya katılmak üzere Hınıs'a giderek hakim karşısına çıktı. Savunmasında, 'vatan hainine vatan haini demenin hatırasına hakaret anlamına gelmediğini' belirtti.

Şeyh Said'in üç yakınının şikayeti üzerine açılan davanın karar duruşmasında, mahkeme heyeti Ümit Özdağ'a yönelik hükmünü açıkladı. Kararın ardından açıklamalarda bulunan Özdağ, aldığı cezanın para cezasına çevrildiğini ve hükmün açıklanmasının geri bırakıldığını ifade etti. Günlük 100 Lira üzerinden hesaplanan 87 günlük cezanın toplamda 8 bin 700 Lira'ya tekabül ettiğini belirtti.

Ümit Özdağ, davanın temel sorununun ceza miktarı olmadığını vurgulayarak, mahkemenin kararında Şeyh Said'in 'muteber bir hatırası olduğu' kabulünün yattığını savundu. Özdağ, 'Oysa Şeyh Said'in muteber bir hatırası yok. Şeyh Said'in öldürdüğü, şehit ettiği askerlerimizin hatıraları ne olacak? Yarın Öcalan için de akrabaları başvurursa ne olacak?' şeklinde konuştu. Bu durumun tarihi ve siyasi bir boyutu olduğunu belirten Özdağ, kararın hukuki süreçte tekrar gözden geçirilmesi için girişimlerde bulunacaklarını söyledi.

Özdağ, Adalet Bakanlığı'na başvurarak kanun yararına bozma talebinde bulunacaklarını ve dosyanın Yargıtay'a gönderilmesini isteyeceklerini açıkladı. Adalet Bakanlığı'nın bu talebi kabul etmesi halinde, dosyanın Yargıtay tarafından yeniden inceleneceğini belirtti. Özdağ, bu olayın kişisel bir hakaret davası olmadığını, aksine vatan hainliğiyle mahkum olmuş bir şahsın hatırasının yüceltilmeye çalışılmasıyla ilgili olduğunu savundu. Mahkeme savcısının da tutanaklarda Şeyh Said'i 'alçak' olarak nitelendirdiğini hatırlattı.

Kararın ardından Ümit Özdağ, beraberindeki partililerle birlikte Bingöl'de 1993 yılında terör örgütü PKK tarafından şehit edilen 33 askerin anısına yapılan anıt ve temsili mezarları ziyaret etti. Özdağ, burada yaptığı konuşmada, 24 Mayıs 1993 tarihinde Bingöl-Elazığ karayolunda, silahsız ve sivil olarak askeri birliklerine sevk edilirken teröristler tarafından durdurularak dağlık alana götürülen ve operasyon sırasında 1500 adet mermiyle şehit edilen 33 askerin acısını ve hatırasını anarak duygularını dile getirdi. Şehitler için dalgalanan 33 bayrak eşliğinde yapılan ziyarette, Özdağ, ülkenin birliği ve bütünlüğü için canlarını feda eden kahraman askerlerin hatırasının her zaman yaşatılacağını vurguladı.

Paylaş

İlgili Haberler