Ümit Özdağ'a Şeyh Said Davasında Para Cezası
Gündem

Ümit Özdağ'a Şeyh Said Davasında Para Cezası

5

Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ, Erzurum'un Hınıs ilçesinde görülen bir davada, 'Şeyh Said'in hatırasına hakaret' suçlamasıyla karşı karşıya kaldı. Mahkeme, Özdağ'ı 87 gün hapis cezasına çarptırdı. Ancak bu ceza, daha sonra 8 bin 700 lira para cezasına çevrilerek hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar verildi. Özdağ, mahkemenin kararını sert bir dille eleştirerek, Şeyh Said gibi tarihi bir figürün 'muteber bir hatırasının' kabul edilmesinin kabul edilemez olduğunu belirtti.

Hınıs Asliye Ceza Mahkemesi'nde görülen duruşmaya katılan Ümit Özdağ, savunmasında 'vatana hain' olarak nitelediği Şeyh Said'e yönelik ifadelerinin, onun hatırasına hakaret anlamına gelmediğini savundu. Davanın, Şeyh Said'in üç yakınının şikayeti üzerine açıldığı öğrenildi. Mahkemenin verdiği kararın ardından açıklamalarda bulunan Özdağ, kararın temelinde yatan mantığı sorgulayarak, "Şeyh Said'in muteber bir hatırası olduğu kabulüyle bu cezayı verdi. Çünkü başka türlü veremezdi. Oysa Şeyh Said'in muteber bir hatırası yoktur," ifadelerini kullandı.

Özdağ, kararın ardındaki tehlikeye dikkat çekerek, Şeyh Said'in öldürdüğü ve şehit ettiği askerlerin hatıralarının ne olacağını sordu. Gelecekte terörist başı Abdullah Öcalan için de benzer hukuki süreçlerin işleyebileceği endişesini dile getiren Özdağ, durumun vahametini vurguladı. Bu kararın hukuki olarak düzeltilmesi gerektiğini belirten Özdağ, konuyu Adalet Bakanlığı'na taşıyarak kanun yoluyla kararın bozulmasını talep edeceklerini ve ardından Yargıtay'a başvuracaklarını sözlerine ekledi. Adalet Bakanlığı'nın talebi kabul etmesi halinde, Yargıtay'ın konuyu yeniden değerlendireceği belirtildi.

Mahkemedeki hukuki sürecin ardından Ümit Özdağ, beraberindeki partililerle birlikte Bingöl'de 1993 yılında terör örgütü PKK tarafından şehit edilen 33 asker için yapılan anıt mezarlığı ziyaret etti. Bu ziyaret, Özdağ'ın Şeyh Said davasındaki karara verdiği tepkinin bir parçası olarak yorumlandı. 24 Mayıs 1993 tarihinde Bingöl-Elazığ karayolunda, silahsız ve sivil olarak askeri birliklerine sevk edilmekte olan 33 askerin, bölücü terör örgütü mensupları tarafından kaçırılıp şehit edilmesi olayı, Türkiye'nin hafızasında derin izler bırakmıştı. Bu askerlerin, yaklaşık 1500 adet mermi kullanılarak vahşice katledildiği tespit edilmişti. Bingöl'de yol kenarında oluşturulan temsili mezarlar ve üzerlerindeki 33 bayrak, o gün yaşanan vahşeti ve yitirilen canları simgelemektedir.

Paylaş

İlgili Haberler