VİOP'ta Endeks Kontratı Haftaya Pozitif Başladı
Borsa İstanbul Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası'nda (VİOP) işlem gören BIST 30 endeksine dayalı haziran vadeli kontrat, haftanın ilk işlem gününe pozitif bir başlangıç yaptı. Yeni haftanın açılışında kontrat, yüzde 0,48 oranında bir artış kaydederek 17.221,00 puandan işlem görmeye başladı. Bu yükseliş, yatırımcıların piyasaya olan ilgisini ve beklentilerini yansıttı.
Geçtiğimiz işlem günü olan Cuma günü, haziran vadeli endeks kontratı satış baskısı altında bir seyir izlemişti. Normal seansı yüzde 0,49'luk bir düşüşle 17.139,00 puandan tamamlayan kontrat, akşam seansında ise kayıplarının bir kısmını telafi ederek 17.151,00 seviyesinden alıcı bulmuştu. Haftanın başlangıcındaki bu toparlanma eğilimi, önceki günkü negative seyrin ardından dikkat çekici bir gelişme olarak değerlendiriliyor.
Küresel piyasalardaki genel eğilime bakıldığında, ABD ve İran arasındaki diplomatik görüşmelerde kaydedilen olumlu gelişmelerin risk algısını bir miktar azalttığı gözlemleniyor. Bu durum, küresel piyasalarda hafta başında karışık bir seyrin hakim olmasına neden olurken, yatırımcıların gözü ABD'den açıklanacak olan kritik makroekonomik verilere çevrilmiş durumda. Yurt içinde ise enflasyon beklentileri başta olmak üzere yoğun bir veri takvimi yatırımcıları bekliyor.
Finans analistleri, haziran vadeli endeks kontratının teknik görünümüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Analistlere göre, 17.300 ve 17.400 puan seviyeleri önemli direnç noktaları olarak öne çıkarken, 17.100 ve 17.000 puan seviyeleri ise olası geri çekilmelerde destek görevi görebilir. Yatırımcıların, bu seviyeleri yakından takip ederek stratejilerini belirlemesi tavsiye ediliyor. Ayrıca, Euro Bölgesi'nden gelecek tüketici güven endeksi verisi de yurt dışı gündemin önemli başlıklarından biri olacak.