Dominik'te Lüks Otelde Yangın: 1700 Turist Tahliye Edildi, 1 Kişi Hayatını Kaybetti
Dominik Cumhuriyeti'nin gözde turizm merkezlerinden Bayahibe'de bulunan lüks bir otelde dün akşam saatlerinde büyük bir yangın felaketi yaşandı. Viva Wyndham Dominicus Beach Hotel'de başlayan alevler, kısa sürede otelin geniş bir alanına yayıldı. Yangın nedeniyle otelde konaklayan yaklaşık 1.700 turist, can güvenliği için hızla tahliye edildi. Olay yerine çok sayıda itfaiye ve acil durum ekibi sevk edilirken, yangının kontrol altına alınması için yoğun bir mücadele verildi.
Yangın söndürme çalışmalarının ardından yapılan ilk açıklamalarda, maalesef bir kişinin hayatını kaybettiği bildirildi. İtalyan vatandaşı olduğu belirlenen 46 yaşındaki Francesca Valentino'nun dumandan etkilendiği veya alevlerin arasında kalarak yaşamını yitirdiği düşünülüyor. Ayrıca, olay sırasında dumandan etkilenen veya hafif yaralanan üç kişi hastaneye kaldırılarak tedavi altına alındı. Otel personeli ve acil durum ekiplerinden de altı kişi olay yerinde yapılan müdahalelerle ayakta tedavi edildi.
Yangının nedenine ilişkin henüz kesin bir açıklama yapılmazken, ilk bulgular ve yerel kaynaklardan alınan bilgiler yangının hızla yayılmasında etkili olan faktörlere işaret ediyor. Otelin özellikle doğal malzemelerle yapılmış saman çatılarının alev alması ve bölgedeki kuvvetli rüzgarın etkisiyle yangının kısa sürede büyüdüğü değerlendiriliyor. Ülkenin Acil Operasyonlar Merkezi (COE), yangının çıkış sebebini belirlemek üzere detaylı bir inceleme başlattı. Yangının etrafa yayılmasını önlemek için ekiplerin titizlikle çalıştığı belirtildi.
Yangından etkilenen turistler, bölgedeki diğer otellere veya güvenli konaklama alanlarına nakledildi. Yetkililer, olayın ardından Bayahibe ve çevresindeki turizm faaliyetlerinin kesintiye uğramadığını ve normal seyrinde devam ettiğini vurguladı. Komşu otel Viva Wyndham Dominicus Palace'ta ise herhangi bir hasar meydana gelmediği bilgisi paylaşıldı. Beyaz kumsalları ve turkuaz deniziyle ünlü Dominik Cumhuriyeti, Karayipler'in önemli turizm noktalarından biri olma özelliğini koruyor. Bu yılın ilk beş ayında ülkeye yaklaşık 5,6 milyon yabancı ziyaretçi gelmişti.